Samsung și-a lansat primul App Store pentru HD TV

de: Ella Gligor
14 01. 2010

Coreenii de la Samsung prezintă magazinul virtual Samsung Apps, primul lor „application store” la nivel mondial destinat televizoarelor HD.  De aici, utilizatorii pot descărca și procura aplicații direct de pe televizoarele HD, player-ele Blue-ray și sistemele Home Theater Samsung, folosind programul Internet@TV – Content Service.

Dată fiind această nouă platformă de aplicații, proprietarii și dezvoltatorii de conținut vor avea de acum ocazia să dezvolte o aplicație funcțională pentru dispozitive multiple. De asemenea, platforma Samsung Apps face acum posibil accesul mult mai facil, rapid și flexibil la conținut și la numeroase aplicații create de către dezvoltatori.

Utilizatorii pot descărca și vizualiza integral informații chiar în timp ce se uita la televizor. Sunt deja plauzibile scenarii demne de SF până nu demult. Să presupunem că utilizatorul este interesat de un anumit obiect care apare în filmul urmărit. Prin câteva gesturi, redarea filmului este oprită, iar informații care să răspundă curiozității utilizatorului sunt afișate, iar în cel mai complex scenariu, acestuia i se oferă și ocazia de a cumpăra respectivul obiect din magazinele online. Prima serie de aplicații TV va fi lansată în primăvară și nu va presupune costuri, iar aplicațiile premium vor fi disponibile pentru achiziționare, prin intermediul interfeței tranzacționale ale platformei, în vara lui 2010.

Accesul la Samsung Apps  nu se face doar de acasă, magazinul virtual poate fi utilizat și de pe telefoanele mobile din întreaga lume. Samsung Apps Mobile a fost deja lansat în Anglia, Franța, Italia și Coreea și se va extinde în 2010 în aproximativ alte 50 de țări. Samsung Apps va deveni un canal integrat de servicii care va oferi pe viitor aplicații pentru diverse produse electronice Samsung.

Printre cei care vor furniza conținut pentru App Store-ul Samsung se numără AccuWeather.com, The Associated Press, Blockbuster, Fashion TV, Netflix, Picasa, Pandora, Rovi, Travel Channel, Twitter, USA TODAY, Vudu și YouTube. Aceste servicii sunt disponibile în funcție de țara în care se comercializează produsul. Mai multe aplicații ale unor parteneri internaționali vor fi, de asemenea, disponibile pe parcusul anului, în funcție de regiune.